søndag 28. februar 2016

Pinnespiser'n Nicko

Forrige onsdag spiste Nicko noen pinnebiter, han får ikke lov, men av og til så skjer det bare.
Han ble dårlig på natta og kastet opp en del, så jeg så det an og fastet han.
På fredag var han fortsatt ikke bedre og nå ville han heller ikke ha karbonadedeig med tilsatt vann.

Siden han bare lå stille og tydelig ikke var i form, dro jeg til Nordberg dyreklinikk hvor han ble lagt inn for noen timer. Han var dehydrert og fikk intravenøst, og det skulle bli tatt røntgen.
Etter 4 timer dro vi tilbake og hentet han, men formen var ikke noe bedre, så det ble anbefalt at han skulle legges inn et annet sted over natta.
Anicura Dyresykehus ligger rett oppe i gata for meg og de hadde plass til å han inn.

Har aldri sett Nicko i såå dårlig form før og det var ikke noe god følelse jeg hadde.
De på Anicura tok godt vare på han og ringte meg på kvelden for å fortelle hvordan det gikk og om jeg ønsket operasjon eller ikke hvis det måtte komme til det. Han fikk fortsatt intravenøst og det ble tatt røntgen gjennom hele natta.

Da vi dro for å hente han tidlig på lørdag hadde jeg ikke hørt noe fra Anicura siden siste tlf på kvelden før, så jeg ante ikke hvordan det gikk med han, men begynte å tenke at intet nytt er godt nytt...
Og det kan jeg virkelig si at det var, Nicko kom struttende rundt hjørnet og formen hans var virkelig mye bedre. Nå var matlysta tilbake og siden han ikke hadde spist siden onsdag, så slukte han godbitene han fikk av veterinæren.
I tilfelle noe skulle skje, så lot de veneflonen være igjen i beinet hans, så han skulle bare ta det med ro med kun turer ut for å tisse/bæsje og lite mat men ofte.

Hele lørdag var han sliten og sov mye, men allerede på søndag var han mye kvikkere igjen og ville ikke inn fra tur, han ville gå mer og lenger.
Mandag var vi inne på kontroll og der ble han friskmeldt og veneflonen ble fjernet.

Kunne ikke vært bedre nyheter, for jeg var ikke helt klar for å miste han helt enda, ikke på den måten.
Nå er han virkelig tilbake til seg selv og ikke noe er bedre enn det, så får jeg håpe han blir her noen år til.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar