søndag 26. oktober 2014

Finland og wds 2014

Er kjempelenge siden jeg oppdaterte og mye jeg ikke har tatt med, men for å komme med noe, så starter jeg med turen i sommer.

I august dro jeg og Pekko med 3 andre hundegale jenter/damer med + hundene deres til Finland og verdensvinner utstillingen.
Vi hadde leid en ganske stor hytte og det beste av alt må ha vært at vi hadde aircondition for det var vaaaarmt i Finland...

Den finske Jack Russell terrier klubben og den finske terrier klubben arrangerte hver sin utstilling i forkant av wds (verdensvinneren)
Jeg hadde absolutt ingen forventninger til resultater på de 3 utstillingene, hadde blitt glad for en Excellent.
På World terrier show fikk Pekko Excellent og ble plassert som nr. 3 i klassen sin. Veldig veldig fornøyd med det.
Dagen etter på Jack Russell terrier spesialen, fikk han igjen Excellent og ble plassert som nr. 2 i klassen.
På fredagen hadde vi fri fra utstilling, så vi tok turen inn til messa på wds og tok shoppedagen da siden alle hundene var igjen på hytta.



Det var vel kun en ting jeg hadde planlagt å kjøpe og det var nye utstillingsbånd, greit å kjøpe 2 så man har et ekstra. Men, det ble 2 nye pipedyr med pels som man kan bruke i ringen og en draleke man kan ha godbiter i.
Så plutselig kom jeg over en stand som solgte noe som heter Dobo. Det er utstyr som man kan trene opp kjernemuskulaturen til hunden sin og seg selv.. Og det måtte jeg jo bare ha når det var messepriser og noe jeg hadde planer om å kjøpe.




På fredag var det klart for selve verdensvinner utstillingen og vi var tidlig ute, stod ikke så altfor langt bak i køen før dørene åpnet.
Fikk bra plass i forhold til ringen, så var det bare å vente på Pekko sin tur og prøve å få med seg de fleste norske før den tid.
Det tok sin tid med junior og unghund før det var vår tur i åpen klasse. Pekko var som vanlig i ringen, dommeren likte han godt nok til å få Excellent, men ikke noe mer enn det.
Er veldig fornøyd med å få 3 x Excellent de dagene, så det var over all forventning.




Alle kritikkene hans kan leses her: http://www.nickoaro.com/pekkosutstillingsresultater.html
Fikk også hilst på oppdretteren til Pekko igjen og det var hyggelig som alltid og vi tok familiebilde med slekta som var der.

Fra venstre: Oldefaren: Mywin Little Huck (12 år), bestefaren: Firette's On The Rocks, bestemor: Dirtdigger's Cruella De Vil, Mor: Let's Rock At This Moment, Halvsøster: Huoleton Efika, Halvbror: Huoleton Estro og Huoleton Centaurus "Pekko"


Vi var i Finland nesten en uke, lange dager hvor vi var tidlig oppe i forhold til utstillingene og tilbake til hytta hvor vi bare slappet av, skravla og spiste mat og ikke like tidlig i seng.
Vi rakk en dag på stranda hvor til og med jeg bada..

Til Finland fløy vi direkte, men vi måtte mellomlande i Sverige på vei tilbake. Kunne ønske det var omvendt, det er alltid best å fly direkte når man skal hjem og er slitne.
Pekko var som vanlig rolig på flyet og flyplassen, så han er en drøm å reise med.

Nicko som hadde vært på ferie på camping i Sverige hos mamma og pappa, var med på Gardermoen, og som vanlig var han snurt og ikke akkurat lykkelig for å se hverken meg eller Pekko. Det pleier å ta noen timer eller en dag før han "tilgir" meg for å ha reist bort fra han.

Vi hadde en bra tur med trivelig selskap, men det er alltid deilig å komme hjem igjen.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar