søndag 2. september 2012

10 års jubileum for JRT og Oodk agility stevne

Forrige helg ble det arrangert 10 års jubileum for den registrerte jack russell terrieren på Heistadmoen i Kongsberg.
Tror de aller fleste var fornøyde med helgen, både med aktiviteter og selve utstillingen.

Jeg hadde meldt på Pekko til lurecoursing og det var vel denne aktiviteten som var den mest populære.
Når det var Pekko sin tur, løp han først ut og kom vel til den første svingen, før han skjønte at jeg ikke kom etter, mammaddalt som han er. Men når jeg gikk rundt inne i banen de hadde satt opp, så løp han.
Han fikk også prøve å løpe med Beate til Inger, men det funket dårlig, Pekko ville bare løpe og leke. Vi prøvde med Elze til Inger, hun hadde løpetid og fikk et greit forsprang, men Pekko løp brydde seg ikke om "haren", bare om Elze som luktet godt.

Siste runden hans syns jeg var veldig bra, han løp bra og kom med småknurr i svingene fordi han ikke fikk tak i "haren".











Søndagen var utstillingen og Grethe Bergendahl dømte. Hun var med på innmønstringene for 10 år siden og har dømt rasen både i innland og utland i årene etter.

Alle hundene gikk videre, men kun 4 stk ble plassert i hver klasse.
Flere ting hun påpekte at man må være obs på med rasen er; lyse øyne - de skal være mørke, halen, pels - viktig å blande inn glatt og broken i stri og omvendt. Vi vil jo ikke ha silkepels som ikke er værbestandig.
Hun sa også litt om fargen på pelsene og ikke minst, vi har en brukshund og man skal ikke trimme pelsen, spesielt benhårene så de ser ut som en ruhåret foxterrier!

Pekko ble plassert som nr. 3 i hans klasse, noen bilder fra ringen.

Foto: Linda Birgitt Tölkkö

Foto: Sofie Vega Wollbraaten

Foto: Sofie Vega Wollbraaten

Foto: Sofie Vega Wollbraaten

Foto: Sofie Vega Wollbraaten
 
Her er noen av de flotte rosettene vi bestilte fra Australia
 


Lørdag stod oodk som arrangør, jeg skulle starte med Pekko i hopp 1 og Nicko i hopp 3 og åpen hopp.
Hopp 1 banen var morsom og Pekko var heltent.
Han satt på start (flink gutt) og han fulgte meg veldig bra. Super slalom inngang, men han får litt dårlig tid og spretter ut, tar han tilbake, men da er det jeg som stikker litt tidlig. Tilbake en gang til og da går han hele slalomen. Han river også en pinne. Men er veldig fornøyd med løpet vårt.
Tidsfeil ble det, men ikke så rart når vi må ta slalomen om igjen.
Ser hva vi må trene mer på, derfor er det så bra å få filmet løpene.

 
Hopp 3 løpet til Nicko er vel ikke så mye å snakke om. Han hopper ut av slalomen, noe jeg syns er rart, for den er han rimelig sikker på. Etter det andre hinderet etter slalomen klarer jeg å glemme banen, det stod helt stille. Morten B. ropte på utsiden hvilken vei jeg skulle (dette er ikke lov, men nå lå vi vel ikke akkurat til å vinne heller).
Etter å ha sett på kritikk skjemaet så gikk Nicko på 4,06 m/s og det syns jeg er bra, også med tanke på at han er 10 år.
 
 
Åpen hopp banen ble ikke filmet, men fikk en vegring på pølsa, Nicko så slalomen og ville dit. Han fikk også et riv, som ikke jeg fikk med meg, men fikk det fortalt. Ellers fornøyd med løpet og han løp bra. Flinke gammer'n min.
 
I dag har de fått løpe og kose seg i skogen, deilig med sånne dager også : )
 
 
 
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar