tirsdag 14. august 2012

Trening, filmer, tur og bilder

Lørdag var vi på Brekke for atter en treningsøkt, siden det var så fint vær, satt vi opp et partytelt for å få litt skygge til oss og bikkjene.
Lunsjen ble også inntatt der oppe, Svein dro på butikken, kjøpte pølser og ordnet med lille grillen.

Hadde printet ut noen baner, men vi gikk for denne luftige hopp 3 banen:


Hinder 2, 3, 18 og 19 ble litt tettere enn på tegningen.

Gikk med Nicko først, veldig fornøyd, men han går bak meg ved hinderet før slalomen.

 

Veldig fornøyd med Pekko sitt løp også, mye bedre å gå med han, siden han trekker mer mot hinderne, enn hva Nicko gjør. Hinder nr. 18 løper han forbi, men han får heller ingen beskjed om å hoppe det, men et bra løp syns jeg.


Runde 2 med samme bane, litt annen løsning på hinder 7 (samme som hinder 3) enn jeg hadde i runde 1. Litt tull i slalomen og et riv. Rivet tror jeg kommer fordi jeg snakker til han når han tar sats. Ellers veldig fornøyd igjen.



Etter å ha gått denne banen noen ganger, bygde vi denne:


Nicko gikk først, litt store svinger enkelte steder, og allè slalomen hadde ikke blitt satt sammen, så da kom han enda litt fortere ut enn hva jeg hadde forventet. Mot slutten av banen blir det et riv og jeg slutter å føre han ordentlig. Gir opp rett og slett. Flink hund, dårlig fører.


Denne banen sleit jeg med når jeg skulle gå med Pekko, enn så lenge kan jeg ikke stikke fra han når han skal ta hjulet, da hopper han på siden. Og siden jeg blir hengende igjen bak, kommer jeg ikke fort nok opp til hinderet som skal taes fra andre siden, og rundt kommandoen sitter ikke godt nok.



Og endelig kom gjennombruddet vårt på slalomen!!! Jippi. Har trent opp Pekko på allè slalomen, det er første gang jeg har trent opp en hund på den, men syns det begynte å ta litt for lang tid at han ikke skjønte det.
Nina tok med bøylene sine og på 4 slalom pinner bygde jeg med 5 bøyler i høyden. Nina stod i enden med godbit skåla og jeg holdt han helt inntil første pinnen, så han ikke fikk gå utenfor. Etter flere supre repetisjoner på den, bygde vi på til 8 pinner, igjen gikk det veldig bra. Skulle egentlig gi meg der, men etter Pekko fikk pause og Nina gikk med Nox og bygde til full lengde, klarte jo ikke jeg å dy meg heller.
Så da prøvde jeg Pekko på full lengde også og med veldig velykket resultat. Nå ser det ut som vi er på rett vei.



Svein tok flere flotte bilder som vanlig:










Hjemme igjen halv ni på kvelden, etter en lang og herlig dag på Brekke.

Søndag var vi klare for tur med Ida og Ajax.
Vi gikk fra Frogneseteren til Ullevålseter, en matpause der, før vi gikk tilbake igjen, var vel ute i hvertfall 4 timer.
En deilig tur og hundene koste seg.

























 Utsikt fra Frogneseteren mot Oslo by

 Og utsikten zommet inn

Pekko på t-banen etter turen










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar