mandag 9. juli 2012

Agility trening og blodspor

Vært sløv med blogging igjen, men skal prøve å få skrevet ned hvertfall noe, spesielt etter jeg har vært å trent agility.

Vi er stadig oppe å trener, og det er gøy når det man trener på funker.
Den banen vi satt opp og filmet under her, er litt kronglete i starten og masse fart resten.
Føringa fra hinder nr. 3 til nr. 4 var noe jeg ville trene på, og etter noen belønninger med kun de hinderne så det sånn ut:


Ganske så fornøyd med Pekko her, han tar ting fort (på godt og vondt) og han tar en tett fin sving og han trekker mot tunnellen.
Et riv blir det, men usikker på om han satset feil, eller om jeg snakket til han.

Fra en annen vinkel:


På Pekko så fungerte denne løsningen best.
Nicko fikk også gå noen runder, fortsatt ivrig etter å få gå agility. Veldig fornøyd med gutten min : )



Og på Nicko, så fungerer det best å ta han i mot, også med tanke på at han ikke trekker like godt mot tunnellen og jeg kommer på riktig side for å sende han inn.

Vi satt opp en annen bane og på første forsøk gikk Pekko feilfritt


Svein Engevold har vært oppom og knipset noen bilder

Pekko med dobbel belønning, ball og hoppe hinder


 Ikke noe å si på spensten hvertfall








Forrige søndag dro jeg og Liselotte med bikkjene opp i skogen for å gå blodspor. Det var veldig vått og det høljet ned flere ganger.
Nicko fikk et spor med 2 vinkler og med 2 opphold om jeg ikke husker helt feil. (og opphold har han ikke trent på kanskje 1 1/2 år)
På starten var det nesten som vanlig, gnikking av rompa i busker og tissing her og der. Når han slutta med det, gikk det bra.
Han vil veldig gjerne ta vinkelen leeenge før han kommer til vinkelen, første oppholdet gikk bra, han jobbet godt der. Neste opphold rota han litt, men kommer seg inn og finner skinnet tilslutt. Nam nam.

Pekko var virkelig ivrig før start og han jobbet veldig godt. Vinkelen gikk bra og han fant skanken tilslutt. Ble nesten litt imponert over han, så bra har han ikke gått før. En stolt fører og en stolt hund som bar skanken helt tilbake til bilen.
Hvis det fortsetter sånn, så må jeg jo bare melde han på en prøve etterhvert. : )




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar