onsdag 20. juni 2012

Instruktør trening

Hver tirsdag har instruktørene i klubben egen trening og annenhver har vi instruktør.
I år er det Stine Haakensen som instruerer oss.

Det er bra treninger og siden vi er få, blir det også masse tid til hver enkelt. Og godt er det. Det ble satt opp en bane i dag og vansklighetsgraden kom ikke der jeg trodde vi skulle få problemer, den kom mye før : )

Hver eneste trening dukker det opp ting vi må trene på, og det er jo bare positivt!
Positivt denne gangen i 1. bane: (mest sånn at jeg skal huske dette)
- Ganske fornøyd med de 5 første hinderne
- En bra rundt kommando
- Bra fart
Må trene mer på i 1. bane:
- Trekke han til meg, for så og sende over, spesielt ved stor fart og jeg må bevege meg.
- Korte ned svingene, spesielt ved stor fart, bruke hjelper som kaster ballen ved hinderet han skal ha kort sving, da får jeg ført skikkelig og Pekko tar kort sving.
- Gå tett på og stol på hunden!

Positivt 2. bane:
- Bra fart
- Veldig fornøyd med første runden hvor jeg stod igjen ved hoppehinderet og sendte Pekko opp til tunnellen og han tok den selvstendig. Kortvarig glede, gikk ikke like bra med terping.
- Fornøyd med svingene ut av tunnellene
Må trene mer på i 2. bane:
- Gi kommando tidlig og se på hunden!
- Få til en skjult tunnell inngang

Pekko er veldig var på meg og så fort jeg planlegger å skifte retning/krysse bak (spesielt ved tunnell) så skifter han også retning og jeg ender da opp med å sende han inn i feil inngang. Det var dette med å løpe rett da!
I tillegg til korte svinger, selvstendighet osv. osv. må jeg også trene på å stikke fra han, spesielt ved hjulet, han har en tendens til å hoppe på siden hvis jeg stikker, eller at han satser for tidlig og lander i hjulet. Ikke bra med tanke på familiejuvelene.

Generelt er det veldig mye å trene på, så går ikke akkurat tom på oppgaver fremover, hvertfall med tanke på at vi ikke har begynt skikkelig med felt.
Han gikk nedgangen av stigen på torsdag, men har bånd på, for han kommer i en voldsom fart, så må få stadfestet den touch metoden hans der skikkelig først.
Han fikk også prøve vippa med godbit i enden, tror ikke han skjønte at han var på noe som vippa engang, bare full fart fremover.

For all del, det er veldig moro at han er så ivrig og har bra fart, men bare veldig uvant for meg, når jeg prøver å unngå å gå i de fellene jeg gjorde med Nicko og gjøre om på føringa mi.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar