tirsdag 11. oktober 2011

NKK Hamar + litt blodspor

Starter med siste nytt først og det var lørdagens utstilling på Hamar. 26 jacker var påmeldt for dommer Grethe Bergendahl.
Siden Bjerke utstillinga så har jeg faktisk trent med Pekko, det er bedre å få en blåsløyfe å vite at du har gjort ditt beste, men dommeren likte ikke hunden din så godt den dagen, enn at blåsløyfa kanskje kommer for du ikke har trent.
Uansett, tilbake til Hamar. Kom i god tid og jeg fikk gått litt med Pekko før det var våres tur. Det var hele 5 stk som skulle inn i juniorklassen.

Jeg syns Pekko gikk ganske så bra og han stod også stille littegrann. Bordet går også greit, men han prøvde vel å gå litt unna når det var tid for å grave inni munnen. Men dommeren fikk sett på de fine tennene.
Når jeg er inne i ringen selv, får jeg ikke helt med meg hva som skjer med de andre. Jeg har mer enn nok med å tenke på Pekko og følge med når det er vår tur. Vi gikk som nr. 2 og var den første som fikk rødt. Tror det også var en dommerelev, for hun gikk å så på og kjente på de hundene som stod i kø.

Etterhvert ble det tynt i rekkene og vi var de eneste som stod igjen, resten hadde gått ut med blått. Vi ble da nr. 1 i juniorklassen. Dommeren valgte å ikke gi Pekko ck, da hun mente han trengte å utvikle seg litt mer. Jeg er hvertfall kjempefornøyd med å få excellent og en bra kritikk fikk han og. Leses her

Litt bilder som Jørn Rostad har tatt, tusen takk for bildene.






Noen bilder fra Kjersti Waskaas








Dommeren var streng og det var ganske mange som gikk ut med blått og tror 2 stk fikk gult.
Monica (Kennel Lucky Jack) fikk ck på sine 3 tisper og trengte litt handler hjelp. Jeg gikk med Lucky Jack Gucci som var morsom å stille. En skikkelig våken tispe og selvfølgelig litt mammadalt. Men det gikk greit å gå med henne. Vi gikk en runde eller to, stilte opp og dommeren justerte på hundene. Monica med Minna gikk opp som nr. 1 og jeg med Gucci som nr. 2 og de andre bak. Gikk en runde til og dommeren justerte litt til. Det endte opp med Gucci som beste tispe og hun fikk Cert og Cacib. Minna ble nr. 2, Kjersti med Mille (halvsøster til Pekko) ble nr. 3 og nr. 4 ble Yr til Marianne og Kjersti.
Monica gikk med Gucci selv i BIR/BIM og endte opp å bli BIR. Gratulerer så mye.

Flere bilder fra Jørn Rostad fra beste tispeklassen.





Det var som vanlig en hyggelig dag rundt ringen med mange hyggelige jack mennesker.
Etter jacken var ferdig, gikk jeg bort til agility ringen, der fikk Pekko leke med Niva, søsteren til Pluto. Etter en lang dag i hallen, var det en stk sliten hund som lå som et slakt i sofaen resten av kvelden.

Nicko var så heldig å få være med mamma og pappa til Sverige på camping. Der har han kost seg med turer og ellers sikkert fått lov til å gjøre som han stort sett vil.
Tusen takk til mine snille foreldre og ikke nok med det, jeg fikk deilig søndagsmiddag hos de. : )


Torsdag droppet jeg agility treningen og la et slepespor til Pekko. Bandt han til treet og da begynte han å bjeffe, så helt klart han var ivrig etter å komme i gang.
Syns han sporet bra og spøkelsene som han så i Lom så han ikke nå. Blir nok bra dette.








 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar